15 βιβλία που πρέπει να διαβάσεις στα 20

Αυτή είναι η λίστα με 15 βιβλία που πρέπει να έχεις διαβάσεις μέχρι τα είκοσι ή γύρω από αυτά.
(Αν και η παγκόσμια λογοτεχνία είναι τεράστια και όταν φτιάχνεις λίστες είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις κάποια από αυτά.)

Στο δρόμο

Kerouac Jack

…αυτό είναι το νόημα τού “Στο δρόμο”. Τι μας λέει ο αφηγητής του, ο Σαλ Παραντάιζ; “… Οι μόνοι που αξίζουν για μένα είναι οι τρελοί, αυτοί που τρελαίνονται για να ζήσουν, να μιλήσουν, να σωθούν, που ποθούν τα πάντα την ίδια στιγμή, αυτοί που ποτέ δεν χασμουριώνται ή δεν λένε κοινότοπα πράγματα, αλλά που καίγονται, καίγοντα, καίγονται σαν τα μυθικά κίτρινα ρωμαϊκά κεριά…” Αυτή η αναζήτηση επιβεβαίωσης φέρνει τον Σαλ στο δρόμο για το Ντένβερ και το Σαν Φραντζίσκο, το Λος Άντζελες, το Τέξας και το Μεξικό, άλλοτε με τον Ντην Μοριάρτι, τον ήρωα-άγιο φίλο του, άλλοτε μονάχο του. […]

Υπάρχουν κομμάτια του “Στο δρόμο” όπου το γράψιμο έχει τόση ομορφιά που σχεδόν σου κόβεται η ανάσα. Υπάρχει η περιγραφή μιας τσάρκας μ’ αυτοκίνητο μέσα απ’ όλη τη χώρα που μοιάζει πολύ με μια τσάρκα πάνω σε τραίνο που αφηγείται ο Τόμας Γουλφ στο “Του καιρού και του ποταμού”.

Υπάρχουν λεπτομέρειες ενός ταξιδιού στο Μεξικό (κι ένα ιντερλούδιο σ’ ένα μεξικάνικο μπορντέλο) που είναι μαζί τρομερές, τρυφερές και αστείες. Και, τελικά, υπάρχει μια περιγραφή τζαζ που δεν υπάρχει άλλη τέτοια στο αμερικανικό μυθιστόρημα, τόσο για τη διορατικότητά της, όσο για το στυλ και την αριστουργηματική τεχνική της.

Το “Στο δρόμο” είναι ένα μεγάλο μυθιστόρημα!

Η μυστική ιστορία

Tartt Donna

Ο Ρίτσαρντ Παπέν είναι μέλος μιας ομάδας πέντε φοιτητών που επιλέγονται από ένα χαρισματικό καθηγητή για να μελετήσουν τον κόσμο της διανόησης. Περνούν όλοι μαζί τα Σαββατοκύριακα σε ένα παλιό εξοχικό, διαβάζοντας και συζητώντας για θέματα που αφορούν τον κόσμο της γνώσης -από τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς μέχρι τους σύγχρονους στοχαστές και καλλιτέχνες- αλλά και για καθημερινά ζητήματα.

Ο Ρίτσαρντ, χωρίς να γνωρίζει το έγκλημα που διαπράττεται, γοητεύεται από την καινούρια συντροφιά του. Όταν όμως κερδίζει την εμπιστοσύνη τους, του το εκμυστηρεύονται και τον πείθουν σιγά σιγά για την αναγκαιότητά του: ο δολοφονημένος συμμαθητής και φίλος τους απειλούσε να αποκαλύψει το μυστικό τους, υπονομεύοντας έτσι το μέλλον τους. Πρόκειται για ένα αφάνταστα ελκυστικό βιβλίο. Είναι ένα χρονικό εξαπάτησης και συνενοχής, αθωότητας που σιγά σιγά μολύνεται από τον εγωκεντρισμό και την ηθική έπαρση• μια ιστορία ενοχής και ευθύνης.

Η συγγραφέας Ντόνα Ταρτ, με την έξοχη αφηγηματική γραφή της, τον πλούτο των ιδεών και της γλώσσας, καθιερώνεται ως εξαιρετικά προικισμένη μυθιστοριογράφος.

Ο αλχημιστής

Coelho Paulo

“Όταν θέλεις πάρα πολύ κάτι, όλο το σύμπαν συνωμοτεί για να τα καταφέρεις”.
Ο “Αλχημιστής” έχει κερδίσει ένθερμους θαυμαστές σε όλο τον κόσμο. Η ιστορία αυτή, που εκπλήσσει με την υποβλητική της απλότητα και εμπνέει σοφία, μιλάει για τον Σαντιάγο, το νεαρό βοσκό από την Ανδαλουσία που ξεκινά για ένα ταξίδι από την πατρίδα του την Ισπανία, ως την έρημο της Αιγύπτου, αναζητώντας κάποιο θησαυρό θαμμένο στις Πυραμίδες.

Κανείς δεν ξέρει τι θησαυρός είναι αυτός ή αν ο Σαντιάγο θα κατορθώσει να ξεπεράσει τα εμπόδια που θα βρει μπροστά του. Ωστόσο, αυτό που ξεκινά σαν ταξίδι για την ανακάλυψη επίγειων αγαθών μετατρέπεται σε ανακάλυψη του θησαυρού που είναι κρυμμένος μέσα μας. Πλούσια, γεμάτη εικόνες και βαθιά ανθρώπινη, η ιστορία αυτή αποτελεί μια αιώνια μαρτυρία της δύναμης που έχουν τα όνειρά μας να μας μεταμορφώσουν και της σημασίας του να ακούει κανείς την καρδιά του. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Αγαπημένη

Morrison Toni

Η “Αγαπημένη”, μυθιστόρημα που σου κόβει την ανάσα με την κοφτή και γεμάτη λυρισμό γλώσσα του, δίκαια τοποθετεί την Τόνι Μόρισον στην κορυφή των σύγχρονων, αγγλόφωνων συγγραφέων.

Η ιστορία εκτυλίσσεται στα μέσα του περασμένου αιώνα στο Κεντάκυ και είναι ένα γοητευτικό παραμύθι. Ήρωες, εξεγερμένοι μαύροι, απελπισμένοι ερωτευμένοι, παντοδύναμα πνεύματα. Η Αγαπημένη, το βρέφος που τόσο πρόωρα χάθηκε, και πρωταγωνίστρια αυτής της καταπληκτικής ιστορίας, είναι μήπως το ίδιο πρόσωπο με την νεαρή, ερωτική Αγαπημένη που όταν εμφανίζεται στην κοινότητα των σκλάβων, αναστατώνει τους πάντες -και τα πάντα- με την παρουσία της;

Άκρατος ερωτισμός, γραφή μοντέρνα και αισθησιακή, ατμόσφαιρα όλο μυστήριο, ένα έργο πράγματι σπάνιο του οποίου τις αρετές δεν αφήνει ανεκμετάλλευτες η αριστουργηματική όντως, μετάφραση.

Η ιστορία της πορφυρής δούλης

Atwood Margaret

Η Μάργκαρετ Άτγουντ γεννήθηκε στην Οτάβα του Καναδά το 1939, μεγάλωσε στο Κεμπέκ και το Οντάριο και έζησε μεγάλο μέρος της ζωής της έξω από τη χώρα της (Βοστώνη, Βερολίνο, Εδιμβούργο, Λονδίνο, κ.ά.). “Η ιστορία της πορφυρής δούλης” (1985) κάνει παγκοσμίως γνωστό το όνομα της συγγραφέως και την κατατάσσει στους σημαντικότερους και πιο ρηξικέλευθους πεζογράφους της εποχής μας.

Τοποθετημένη στο εγγύτατο μέλλον, η ιστορία διαδραματίζεται σ’ ένα χώρο που θυμίζει το φάντασμα μια αμερικανικής πανεπιστημιούπολης, μια νεκρόπολη που σαν αρνητική επιφάνεια καταγράφει την άλλοτε καθημερινή ζωή στις Η.Π.Α. Η “Δημοκρατία του Γιλεάδ”, όπως ονομάζεται τώρα, είναι ένα μονολιθικό, θεοκρατικό καθεστώς που τιμωρεί την έκτρωση με θάνατο• καθεστώς που επιστρέφει στην τρομοκρατική μισαλλοδοξία των πρώτων πουριτανών και στηρίζεται στην “κατά γράμμα” εφαρμογή της Βίβλου, για να καταπολεμήσει την υπογεννητικότητα και τη στειρότητα: Μια δράκα φανατικών κυριεύει με πραξικόπημα την εξουσία και, μεταξύ άλλων, ιδρύει τάγματα “γυναικών ικανών προς τεκνοποίησιν”, τις “πορφυρές”.

Οι γυναίκες αυτές αποσπώνται δια της βίας από τις οικογένειές τους, τα παιδιά τους, τους άντρες τους• τους αφαιρείται το δικαίωμα της ιδιοκτησίας και το δικαίωμα να φέρουν επώνυμο• υπηρετούν στα σπίτια των αρχηγών και αποκαλούνται “η του Φρεντ”, “η του Φρανκ”, κατά το όνομα του ιδιοκτήτη τους. Σ’ ένα τέτοιο τάγμα ανήκει και η αφηγήτρια του μυθιστορήματος, η “πορφυρή δούλη” του τίτλου, η ιστορία της οποίας μεταφέρει στον αναγνώστη όλη τη φρίκη ενός κόσμου που θα μπορούσε να είναι ο δικός μας, όχι όμως με τον τρόπο της επιστημονικής φαντασίας, αλλά με τα χρώματα ενός αποτρόπαιου και υποδόρια λυρικού εφιάλτη που κάποτε εγγίζει τα όρια της πραγματικότητας.

Σενάριο γάμου

Eugenides Jeffrey

Μια νεαρή γυναίκα και δύο άντρες στο τέλος των σπουδών τους. Η Μάντλιν αγαπά τον Λέναρντ. Ο Λέναρντ και ο Μίτσελ αγαπούν τη Μάντλιν. Κανείς από τους τρεις δεν ξέρει το δρόμο για την ευτυχία…

Αρχές της δεκαετίας του ’80. Οι Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκονται σε βαθιά ύφεση και η ζωή μετά το κολέγιο είναι πιο σκληρή από ποτέ για τους νέους. Στα καφέ του Κόλετζ Χιλ, τα υποψιασμένα παιδιά ρουφούν Ντεριντά και ακούνε Talking Heads. Όμως η Μάντλιν Χάνα, η ευσυνείδητη φοιτήτρια αγγλικής λογοτεχνίας, γράφει την πτυχιακή της με θέμα την Τζέιν’Οστεν και την Τζορτζ ‘Ελιοτ, οι οποίες ανέδειξαν το γάμο (τα παντρολογήματα γενικότερα) σε κορυφαίο ζήτημα, τοποθετώντας τον στον πυρήνα των σημαντικότερων αγγλικών μυθιστορημάτων.

Ενώ η Μάντλιν προσπαθεί να καταλάβει γιατί “έγινε καταγέλαστο το να διαβάζει κανείς συγγραφείς σαν τον Τσίβερ ή τον Απντάικ, που έγραφαν για τα προάστια στα οποία η Μάντλιν και οι περισσότεροι φίλοι της είχαν μεγαλώσει, προς όφελος της ανάγνωσης του μαρκήσιου Ντε Σαντ, ο οποίος έγραφε περί της πρωκτικής διακόρευσης παρθένων στη Γαλλία του δέκατου όγδοου αιώνα”, μπαίνει στη μέση η αληθινή ζωή, με τη μορφή δύο εντελώς διαφορετικών μεταξύ τους νεαρών.

Ο Λέναρντ Μπάνκχεντ -χαρισματικός μοναχόλυκος, δαρβινιστής του κολεγίου- εμφανίζεται ξαφνικά σ’ ένα σεμινάριο σημειωτικής και η Μάντλιν δεν αργεί να μπλεχτεί σε μια άκρως φορτισμένη ερωτική και πνευματική σχέση μαζί του. Την ίδια στιγμή, ο παλιός της φίλος, ο Μίτσελ Γκραμάτικους -ο οποίος μελετάει τον χριστιανικό μυστικισμό και γενικά συμπεριφέρεται αλλόκοτα- έρχεται και πάλι στο προσκήνιο, με την έμμονη σκέψη πως η Μάντλιν είναι προορισμένη από τη μοίρα να γίνει το ταίρι του.

Μέσα στον επόμενο χρόνο, καθώς οι πρωταγωνιστές του τριγώνου σε αυτό το συναρπαστικό μυθιστόρημα αποφοιτούν από το κολέγιο και μπαίνουν στον πραγματικό κόσμο, τα γεγονότα τούς πιέζουν να επαναπροσδιορίσουν όλα όσα έμαθαν στο σχολείο. Ο Λέναρντ και η Μάντλιν μετακομίζουν σ’ ένα εργαστήριο βιολογίας στο Κέιπ Κοντ, αλλά δεν μπορούν να ξεφύγουν από το μυστικό που ευθύνεται για τη φαινομενικά ανεξάντλητη ενέργεια και τις κυκλοθυμικές αντιδράσεις του Λέναρντ. Και ο Μίτσελ, ταξιδεύοντας στον κόσμο για να βγάλει τη Μάντλιν από το μυαλό του, βρίσκεται αντιμέτωπος με τα θεμελιώδη ερωτήματα γύρω από το νόημα της ζωής, την ύπαρξη του Θεού και την αληθινή φύση του έρωτα.

Άραγε έχουν πεθάνει οι μεγάλες ιστορίες αγάπης του δέκατου ένατου αιώνα; Ή μήπως μπορεί να υπάρξει μια νέα ιστορία, που θα γραφτεί για το σήμερα και θα ξαναφέρει στην επιφάνεια το φεμινισμό, τη σεξουαλική απελευθέρωση, το προγαμιαίο συμβόλαιο, το διαζύγιο, όλα αυτά τα σημαντικά ζητήματα; Με εντυπωσιακό χιούμορ και ευστροφία, αλλά και μια συνολική κατανόηση και αγάπη για τους ήρωές του, ο Τζέφρι Ευγενίδης ξαναζωντανεύει τις δυνάμεις που εμπνέουν το Μυθιστόρημα, υφαίνοντας μια ιστορία τόσο σύγχρονη και δροσερή, που να διαβάζεται σαν το κρυφό ημερολόγιο της ίδιας της ζωής μας.

Άγρια

Cheryl Strayed

Η Σέριλ νιώθει πως έχει χάσει τα πάντα. Μετά το θάνατο της μητέρας της η οικογένειά της διαλύεται και ο γάμος της καταρρέει. Παίζει επικίνδυνα με ουσίες και παρασύρεται σε ευκαιριακές σχέσεις. Απογοητευμένη από τον κόσμο και τον εαυτό της, ακολουθεί το ένστικτό της και παίρνει την πιο τολμηρή απόφαση της ζωής της. Ξεκινά ολομόναχη μια πεζοπορία 1.800 χιλιομέτρων μέσα στην άγρια φύση της Αμερικής. Βιώνει μια απίστευτη περιπέτεια γεμάτη κινδύνους, φλερτ, ανατροπές και χιούμορ, για να καταφέρει τελικά, δαμάζοντας τους φόβους της, να βρει τον εαυτό της και την ευτυχία.

Walden ή Η ζωή στο δάσος

Thoreau Henry David

Το 1845 ένας νεαρός απόφοιτος του Χάρβαρντ εγκαταλείπει την πόλη και αποφασίζει να ζήσει στις όχθες της λίμνης Ουόλντεν, κοντά στο Κόνκορντ της Μασαχουσέτης. Ο άντρας αυτός δεν ήταν άλλος από τον μετέπειτα σημαντικό Αμερικανό συγγραφέα και φιλόσοφο Χένρι Ντέιβιντ Θορώ, πρωτεργάτη για πολλούς των σύγχρονων οικολογικών κινημάτων.

Χτίζει μόνος του μια μικρή καλύβα, φυτεύει ένα χωράφι με φασολιές, τρέφεται κατά κύριο λόγο με φρούτα και λαχανικά. Διαβάζει, γράφει, στοχάζεται, κρατάει ημερολόγιο, ανακαλύπτει τη δύναμη της επαφής με τη φύση. Για τα επόμενα δύο χρόνια προσπαθεί να συνδυάσει “την ευρωστία των αγρίων με την πνευματικότητα του πολιτισμένου ανθρώπου”, υιοθετώντας έναν τρόπο ζωής που έρχεται σε αντίθεση με το πνεύμα εκβιομηχάνισης της εποχής του.

Στο “Walden ή Η ζωή στο δάσος”, βιβλίο που κατέχει θέση παγκόσμιας διαθήκης του συγγραφέα, ο Θορώ περιγράφει το ριζοσπαστικό όσο και ουτοπικό του εγχείρημα της επιστροφής στη φύση με τρόπο καίριο και συγχρόνως αφοπλιστικό. Δεν είναι τυχαίο ότι, έπειτα από σχεδόν ενάμιση αιώνα, το έργο εξακολουθεί να συγκινεί και να διατηρεί έναν επίκαιρο προβληματισμό, αφού επισημαίνει, σχεδόν προφητικά, τις αρνητικές συνέπειες της απομάκρυνσης του ανθρώπου από το περιβάλλον.

Ένα τόσο δα λαθάκι

Alliott Catherine

Όταν η Eριέτα Τέιτ έχασε την πρώτη της αγάπη, τον Ρούπερτ, βρήκε παρηγοριά στην αγκαλιά του αφεντικού της, του Μάρκους.
Τώρα μετράει μαζί του δεκαπέντε χρόνια ευτυχισμένου γάμου, έχει ένα όμορφο σπίτι στην εξοχή και δυο αξιολάτρευτα παιδιά. Ώσπου η πλήξη και η ανία αρχίζουν να τρυπώνουν στον ειδυλλιακό της παράδεισο…

Η διέξοδος έρχεται με μια πρόταση για δουλειά. Η θέση της γραμματέως του Λόρι ντε Χάβιλαντ στο Λονδίνο δείχνει ιδανική. Αλλά ο Λόρι, εκτός από διάσημος ιστορικός με δική του εκπομπή στην τηλεόραση, είναι και διαβόητος καρδιοκατακτητής. Κι όταν, σ’ ένα δείπνο μαζί του, η Έρι πίνει μερικά ποτά παραπάνω και παρεκτρέπεται ελαφρώς, ο άντρας της βγάζει λάθος συμπεράσματα…

Ο Μάρκους έπρεπε να ξέρει ότι η Έρι δεν είναι τέτοια κοπέλα. Αλλά η περηφάνια του από τη μια και η αγανάκτηση της Έρι για τις υποψίες του από την άλλη, οδηγούν τα πράγματα στα άκρα. Και μέσα σ’ όλα, κάνει την εμφάνισή του ένας παλιός γνώριμος: ο Ρούπερτ…

Η χρονιά της μαγικής σκέψης

Didion Joan

Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2003, η Τζόαν Ντίντιον είδε τον άντρα της Τζον Γκρέγκορι Νταν να σωριάζεται στο πάτωμα την ώρα του δείπνου. Οι γιατροί δεν κατάφεραν να τον σώσουν• η καρδιά του συζύγου της τον πρόδωσε. Μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, ένας ευτυχισμένος γάμος σαράντα ετών έφτασε στο τέλος του, ένα τέλος βίαιο, άδοξο, αναπάντεχο.

Η Τζόαν Ντίντιον, μία από τις πιο εμβληματικές φωνές της σύγχρονης αμερικανικής λογοτεχνίας, αφηγείται την προσωπική, όσο και πανανθρώπινη εμπειρία της, επιστρέφοντας παράλληλα στις χαρές και στις απογοητεύσεις του πολύχρονου γάμου της, προσφέροντάς μας ένα εκπληκτικό βιβλίο συνταρακτικής ειλικρίνειας, το οποίο οι “New York Times” επαίνεσαν ως “ένα ανεξίτηλο πορτρέτο της απώλειας”. Η “Χρονιά της μαγικής σκέψης” είναι ένας ύμνος στην ανθρώπινη δύναμη και στη θέληση για ζωή.

Το μεγαλύτερο μάθημα της ζωής

Mitch Albom

Στον Μιτς δόθηκε η ευκαιρία να ξανασυναντήσει τον μέντορά του, Μόρρι, γέροντα πια, στους τελευταίους μήνες της ζωής του. Συναντιούνται κάθε Τρίτη στο γραφείο του, όπως έκαναν και παλιά στο Πανεπιστήμιο. Η καινούργια αυτή επαφή εξελίχθηκε σε μια τελευταία διδασκαλία με θέμα: μαθήματα ζωής. Το Μεγαλύτερο μάθημα της ζωής είναι ένα βαθιά ανθρώπινο και συγκινητικό χρονικό των ημερών που πέρασαν μαζί, μέσα από το οποίο ο Μιτς μοιράζεται με τον αναγνώστη την αστείρευτη προσφορά του δασκάλου του.

Εκατό χρόνια μοναξιά

Marquez Gabriel Garcia

Το “Εκατό Χρόνια Μοναξιά” αποτελεί θεματικά μια ενότητα με τρία άλλα προηγούμενα μυθιστορήματα του συγγραφέα και με δύο από τις συλλογές διηγημάτων. Είναι το βασικό σκηνικό όπου εμφανίζονται, ολοκληρώνονται ή συμπληρώνονται οι ιστορίες και οι ήρωες. Εδώ ολοκληρώνεται το δράμα του Συνταγματάρχη που δεν έχει κανέναν να του γράψει και τον συναντούμε, νεαρό ακόμα, να παραδίδει την περιουσία του επαναστατικού στρατού και να παίρνει την απόδειξη από το χέρι του ίδιου του συνταγματάρχη Αουρελιάνο Μπουενδία.

Μαθαίνουμε το τέλος της ιστορίας από τα Ανεμοσκορπίσματα και βλέπουμε τους ήρωες της Κακιάς Ώρας να ξαναζούν στο πρόσωπο του Χοσέ Αρκάδιο Μπουενδία. Συναντούμε περαστικιά την Αθώα Ερέντιρα και την άσπλαχνη γιαγιά της και γνωρίζουμε τη μοναξιά της εξουσίας, τη μοναξιά του μίσους και του πολέμου και πως οι λαοί που καταδικάστηκαν “σε εκατό χρόνια μοναξιά δεν είχαν δεύτερη ευκαιρία πάνω στη γη”. Ο ίδιος ο συγγραφέας στο λόγο που έβγαλε στην απονομή του βραβείου Νόμπελ μίλησε για τη μοναξιά της Λατινικής Αμερικής και ζήτησε από τ’ ανεπτυγμένα κράτη να δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία σ’ αυτούς τους λαούς, ιδιαίτερα στις μέρες μας που αγωνίζονται για την πολιτική τους αυτονομία.

Ανατολικά της Εδέμ

Steinbeck John

Το θαυμαστό αυτό μυθιστόρημα που θεωρείται από πολλούς ως το αριστούργημα του Τζων Στάινμπεκ αφηγείται την ιστορία δυο οικογενειών τις οποίες το ρεύμα της μετανάστευσης έφερε κι έριξε στα πλούσια χώματα της Καλιφόρνιας.

Ταυτόχρονα όμως μέσα από τις βιοτικές περιπέτειες των οικογενειών αυτών ο Στάινμπεκ αναπλάθει τη βιβλική ιστορία του Αδάμ και των γιων του Κάιν και Άβελ και βάζει τους ήρωες του να παίζουν για μια ακόμα φορά το πανάρχαιο δράμα της εξορίας στα Ανατολικά μιας μόνιμα φευγαλέας Εδέμ.

“Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό αγροτικό έπος γεμάτο άγρια δύναμη”.
(Καρλ Σάντμπεργκ)

“Μια επιτυχημένη σύνθεση ιστορίας και μύθου, ένα ασυνήθιστο και πρωτότυπο έργο τέχνης.”
(Βιβλιογραφικό Παράρτημα των Τάιμς της Νέας Υόρκης)

Ντέμιαν

Hesse Hermann

“Αξέχαστη είναι η επίδραση που είχε στη γενιά μετά τον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο, μια επίδραση που ηλέκτριζε, ο “Ντέμιαν” του μυστηριώδους Σίνκλερ, ένα έργο που έπιασε με τρομερή ακρίβεια το σφυγμό της εποχής και ολόκληρης της νεολαίας η οποία ένιωσε ενθουσιασμό και γεμάτη ευγνωμοσύνη γοητεία, πιστεύοντας ότι από τα σπλάχνα της είχε γεννηθεί ένας κήρυκας της πιο βαθιάς και μυστικής ζωής της (ενώ εκείνος που της έδωσε ό,τι χρειαζόταν ήταν σαράντα δύο χρονών)”.

Τόμας Μαν

Η πτώση

Camus Albert

Ο Ζαν-Μπατίστ-Κλαμάνς είναι ένας “ήρωας της εποχής μας”: η εξυπνάδα του να στέκεται πάντα στη “σωστή” πλευρά της ζωής τον κάνει έναν άντρα ικανοποιημένο από τον εαυτό του, έναν άνθρωπο που χρησιμοποιεί την υποκρισία για να αρέσει στους άλλους. Μέχρι που μια νύχτα ακούει μια άγνωστή του γυναίκα να πέφτει στα νερά ενός ποταμού. Αυτός ο τόσο καλός, ο τόσο ελεήμων, ο τόσο συμφιλιωμένος με την “σωστή”, ανθρώπινη συμπεριφορά, δεν θα τη βοηθήσει και τότε όλα γύρω του θα καταρρεύσουν. Μετά τον “Ξένο” και την “Πανούκλα”, ο Καμύ με την “Πτώση” ολοκληρώνει την αριστουργηματική του τριλογία που τον έκανε διάσημο σ’ όλο τον κόσμο χαρίζοντάς του και ένα από τα πιο δίκαια βραβεία Νόμπελ στην ιστορία του θεσμού.

About the author

Μερικά πράγματα είναι τόσο απλά που αγγίζουν το τέλειο.

Related

Κέρασέ μας ένα σχόλιο

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.