5 Μύθοι γύρω από την απώλεια βάρους

Όταν πρόκειται για την απώλεια βάρους, όλοι κάνουμε κάποια αρκετά εκκεντρικά πράγματα για να κάψουμε επιπλέον θερμίδες, όπως το «ξεχνάμε» να φάμε ή να τρώμε μόνο φρούτα. Ποιες είναι οι κακές ειδήσεις; Συμπεριφορές σαν και αυτές μπορούν να καθυστερήσουν περισσότερο την απώλεια βάρους. Έτσι για να μην χάνουμε την ψυχραιμία μας και την διάθεσή μας σας παρουσιάζουμε 5 μύθους γύρω από το κάψιμο θερμίδων.

1. Το σέλινο, τα αγγούρια και το μαρούλι έχουν αρνητικές θερμίδες.

Ο μύθος λέει :  ότι ορισμένα λαχανικά είναι τόσο χαμηλά σε θερμίδες που απαιτούν περισσότερη ενέργεια για να τα χωνέψουμε. Το αποτέλεσμα; Τρώτε σέλινο, αγγούρι ή μαρούλι για να σας δώσει ένα “αρνητικό ισοζύγιο θερμίδων.”

Ακούγεται καλό… στη θεωρία, όμως οι θερμίδες που χρειαζόμαστε για την πέψη δεν υπερβαίνουν ποτέ τον αριθμό των θερμίδων που περιέχουν τα τρόφιμα. Ωστόσο, αυτά τα λαχανικά βοηθούν όντως στην απώλεια βάρους μιας και περιέχουν ίνες και νερό που μας δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού για αρκετές ώρες.

2. Να κάνετε ασκήσεις με άδειο στομάχι για να κάψετε περισσότερο λίπος

Ο μύθος λέει : ότι το σώμα χρειάζεται ενέργεια για ένα πρωινό τρέξιμο, οπότε αν δεν φάμε κάτι αναγκάζουμε το σώμα μας να χρησιμοποιήσει τα υπάρχοντα αποθέματα λίπους ως καύσιμο, έτσι καίμε περισσότερο και αδυνατίζουμε.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι αν φάμε ένα σνακ πριν την προπόνηση θα δώσουμε στον οργανισμό μας το καύσιμο για να ασκηθούμε περισσότερο και σκληρότερα με αποτέλεσμα να κάψουμε περισσότερες θερμίδες. Στην περίπτωση που αποφασίσουμε να μην φάμε κάτι θα κάψουμε ένα μέρος του λίπους αλλά το σώμα μας θα προσαρμοστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να κάψει πολύ λιγότερο λίπος μετά την άσκηση.

3. Όλες οι θερμίδες είναι ίδιες.

Ο μύθος λέει :“μια θερμίδα είναι μια θερμίδα,” που σημαίνει πως το σώμα επεξεργάζεται όλες τις θερμίδες με τον ίδιο τρόπο ανεξάρτητα από το πού προέρχονται.

Όμως 100 θερμίδες από κέικ σοκολάτας, δεν είναι το ίδιο με 100 θερμίδες από τα καρότα. Όπως αποδεικνύεται, το σώμα καίει σχεδόν 50% περισσότερες θερμίδες μετά από ένα γεύμα από ανεπεξέργαστα τρόφιμα σε σχέση με ένα ισοδύναμο γεύμα από επεξεργασμένα τρόφιμα. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα αναλύονται και απογυμνώνεται από πολλά θρεπτικά συστατικά, καθιστώντας ευκολότερο για το σώμα να τα αφομοιώσει. Από την άλλη πλευρά τρόφιμα, όπως φρούτα και λαχανικά, περιέχουν καλά θρεπτικά συστατικά, όπως φυτικές ίνες που το σώμα πρέπει να εργάζεται υπερωρίες για να τις διασπάσει.

4. Τρώγοντας μικρά και πολλά γεύματα αδυνατίζετε γρηγορότερα.

Ο μύθος λέει : ότι αν τρώμε μικρότερες μερίδες συχνότερα χάνουμε περισσότερα κιλά.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι δεν υπάρχει διαφορά στην απώλεια βάρους είτε τρώμε 3 γεύματα την ημέρα είτε 6, αρκεί η συνολική ημερήσια ποσότητα θερμίδων που λαμβάνουμε είναι ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Το τι θα επιλέξουμε να κάνουμε εξαρτάται από την ανταπόκριση του οργανισμού μας και από τη διάθεσή μας. Σίγουρα αν τρώμε μικρά και πολλά γεύματα τότε καταπολεμούμε την αίσθηση της πείνας καλύτερα.

5. Πρέπει να καίμε καθημερινώς 500 θερμίδες.

Ο μύθος λέει :λέει ότι αν θέλουμε να χάσουμε μισό κιλό την εβδομάδα πρέπει να καίμε 500 θερμίδες ή να καταναλώνουμε 250 θερμίδες λιγότερες και να καίμε 250 θερμίδες ημερησίως.

Ωστόσο η απώλεια βάρους δεν εξαρτάται τόσο πολύ από την καθημερινότητα μας όσο τη διαχρονικότητα της προσπάθειας μας σε ένα μεγαλύτερο διάστημα όπως εβδομάδα ή ακόμα καλύτερα μήνας. Αυτό σημαίνει ότι αν φάτε κάτι παραπάνω μία μέρα ή βαριέστε να γυμναστείτε μία φόρα δεν έχει μεγάλη διαφορά μακροχρόνια στην απώλεια βάρους (αρκεί φυσικά να παραμείνουμε στη μια φορά και να μην το κάνουμε συνήθεια). Αν μια ημέρα δεν έχετε διάθεση για γυμναστήριο την επόμενη απλά μείνετε 10 λεπτά παραπάνω ή δοκιμάστε προπόνηση υψηλότερης έντασης.

About the author

Μερικά πράγματα είναι τόσο απλά που αγγίζουν το τέλειο.

Related

Κέρασέ μας ένα σχόλιο

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.