Έχετε αναρωτηθεί γιατί παχαίνουμε;

γιατί παχαίνουμεΟ πρώτος και πιο σημαντικός λόγος που παχαίνουμε ενώ κάνουμε σωστή και ελεγχόμενη διατροφή είναι ότι δεν συνειδητοποιούμε ότι η ζάχαρη βρίσκεται παντού.

Πέρα από τα γλυκά, πολλά τρόφιμα κρύβουν ζάχαρη μέσα τους, που ίσως την ονομάζουν και διαφορετικά. ‘Οπως σιρόπι, υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη, μέλι, μελάσα, συμπυκνωμένος χυμός φρούτων, και αυτά είναι μόνο μερικά. Έτσι τρόφιμα όπως ζυμαρικά, σάλτσες και σούπες δεν είναι τόσο αθώα όσο νομίζουμε.

Ας μην ξεχνάμε ακόμα ότι η ζάχαρη διεγείρει τη γεύση με αποτέλεσμα να θέλουμε να καταναλώσουμε και άλλο.
Η λύση είναι μία, να διαβάζουμε τις ετικέτες των τροφίμων που αγοράζουμε και να αποφεύγουμε τρόφιμα που περιέχουν πάνω από 8 γραμμάρια ζάχαρη ανά θερμίδα. Όταν έχετε επιθυμία για ζάχαρη προτιμήστε να φάτε ένα φρούτο, αντικαταστήστε τους χυμούς με σόδα ή καλύτερα ακόμα με νερό.

γιατί παχαίνουμεΣίγουρα ένα άλλος λόγος που δεν χάνουμε βάρος είναι γιατί παραλείπουμε τη γυμναστική.

Είναι εντυπωσιακό πόσες λίγες θερμίδες χάνουμε όταν γυμναζόμαστε, τρέχοντας 5 χλμ (που μεταξύ μας δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου) με έναν μέτριο ρυθμό. Οι θερμίδες που θα κάψουμε δεν ξεπερνούν τις 300, αυτό να ισοδυναμεί με ένα σοκολατάκι?

Καλύτερο όμως αυτή η γυμναστική από το τίποτα. Έτσι στόχος μας είναι να αυξάνουμε σιγά σιγά τους ρυθμούς της γυμναστικής μας για να καίμε περισσότερες θερμίδες. Πώς; Με αυξομειώσεις της έντασης.

γιατί παχαίνουμεΟι φυτικές ίνες που τόσο λόγος γίνεται για αυτές είναι το κατάλληλο εργαλείο για την απώλεια βάρους και η μη ενσωμάτωση τους στη διατροφή μας μπορεί να μας δυσκολέψει στο να χάσουμε βάρος. Ο λόγος είναι ότι απαιτούν περισσότερη προσπάθεια στο να χωνευτούν έτσι στη διαδικασία της πέψης καίμε περισσότερες θερμίδες, αποτέλεσμα αυτού είναι να κόβεται και η όρεξη για περισσότερο φαγητό.

Στόχος είναι τα 25 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα. Καλές πηγές φυτικών ινών είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φασόλια και τα όσπρια, τα καρύδια.

γιατί παχαίνουμεΤο πρωί πρέπει να τρώμε σαν βασιλιάδες λένε όλοι και πόσο ωραίο αίσθημα είναι να αισθάνεσαι βασιλιάς και να τρως έτσι, έστω και για λίγες ώρες. Το μυστικό του πρωινού γεύματος είναι ότι σου μειώνει το αίσθημα της πείνας για όλη την ημέρα αρκεί βέβαια να τρώμε σωστά και να μην θεωρούμε την μία κούπα καφέ πλήρες πρωινό…

Οι μύες και ο εγκέφαλος μας χρειάζεται «καύσιμα» αμέσως μετά το ξύπνημα. Η παραμέληση του να φάμε πρωινό, θα αναγκάσει το σώμα σας να αναζητήσει αυτά τα καύσιμα στην ήδη αποθηκευμένη ενέργεια των μυών. Αυτό όμως έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε λιγότερη διαθέσιμη ενέργεια και να κυνηγάμε την ζάχαρη καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας. Μια λιγούρα για σοκολάτα…

γιατί παχαίνουμεΠέρα από τη ζάχαρη στα τρόφιμα θα πρέπει να ελέγχουμε και το λίπος που περιέχουν. Πολλά φαγητά έχουν καλά κρυμμένα τρανς λίπη τα οποία είναι μερικώς υδρογονωμένα έλαια που μπορεί να φράξουν και να βλάψουν την υγεία μας. Αυτά τα λίπη συναντώνται κυρίως σε τηγανητά και σε μαγειρικά λίπη.

Τα συναντάμε κυρίως σε φαγητά που μαγειρεύονται σε εστιατόρια και σε φαστ φουντς. Το να τρώμε σε ταβέρνες φυσικά και δεν απαγορεύεται άλλωστε είναι και μία όμορφη διασκέδαση, τι καλύτερο από καλούς φίλους, κρασάκι και μεζεδάκια. Το θέμα είναι η συχνότητα.

Πέρα από τα κακά λίπη, όταν τρώμε έξω από το σπίτι όλο και κάτι περισσότερο θα φάμε, περισσότερο ψωμί, περισσότερα μεζεδάκια από ότι πραγματικά θέλουμε, επιδόρπιο και πολύ κρασί.

γιατί παχαίνουμεΈνας άλλος λόγος που δεν χάνουμε βάρος ενώ προσπαθούμε, είναι ότι τσιμπολογάμε και πολλές φορές δεν το καταλαβαίνουμε . Πάμε σε ένα μαγαζί για ψώνια και έχει μπροστά στο ταμείο ένα κύπελλο με καραμέλες, ασυναίσθητα θα πάρουμε μία και θα την φάμε. Έχετε βγει με το σύντροφό σας για φαγητό και δοκιμάζετε και από το πιάτο του, ή δοκιμάζετε το φαγητό όταν μαγειρεύετε; Μόλις προσθέσαμε στον οργανισμό μας θερμίδες που πραγματικά δεν τις χρειαζόταν.

γιατί παχαίνουμεΤέλος το περιβάλλον είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει τη διατροφή μας.

Το χρώμα του δωματίου, ο φωτισμός αν ακούτε μουσική ή παρακολουθήσετε τηλεόραση όλα μπορεί να επηρεάσουν την όρεξή σας. Ζεστά χρώματα όπως το κόκκινο και το κίτρινο τονώνουν την όρεξη, ενώ δροσερά χρώματα όπως το μπλε και το πράσινο την καταστέλλουν. Ακούγοντας μουσική και βλέποντας τηλεόραση τρώμε πολύ περισσότερο. Ο έντονος φωτισμός μας κάνει να τρώμε πιο γρήγορα.

Επιλέξτε ένα χαμηλό φωτισμό, κλείστε τηλεόραση και ραδιόφωνο, φτιάξτε όμορφα το τραπέζι σας και απολαύστε το γεύμα σας με την οικογένεια σας.

About the author

Μερικά πράγματα είναι τόσο απλά που αγγίζουν το τέλειο.

Related

Κέρασέ μας ένα σχόλιο

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.