Γάλα σόγιας, αμυγδάλου και καρύδας

Σε περίπτωση δυσανεξίας στη λακτόζη, είτε στην περίπτωση που κάνετε μια αυστηρή διατροφή παράλληλα με κάποιο πρόγραμμα γυμναστικής, ίσως να έχετε επιλέξει να μείνετε μακριά από τα ζωικά γαλακτοκομικά προϊόντα και να τα αντικαταστήσετε με φυτικά. Στο εμπόριο θα βρεις μεγάλη ποικιλία: γάλα σόγιας, γάλα αμυγδάλου, καρύδας, ακόμα και ρυζιού.

Και εκεί ξεκινούν πολλά ερωτήματα. Ποιο είναι καλύτερο για μένα; Τι γεύση έχει και με ποιους τρόπους μπορώ να το καταναλώσω; Μπορώ να προσθέσω τέτοιο γάλα στον καφέ; Ας μάθουμε μερικά πράγματα για το λάλα της σόγιας, της καρύδας και του αμυγδάλου.

γάλα σόγιας, gala sogiasΤο γάλα σόγιας είναι αυτό που είναι πιο κοντά στα ζωικά γαλακτοκομικά προϊόντα, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες, αλλά με χαμηλότερα λιπαρά. Περιέχει φυτοθρεπτικά συστατικά που αποτρέπουν την απορρόφηση της χοληστερόλης. Συνήθως είναι ενισχυμένο με ασβέστιο, το οποίο έχει την τάση να κατακάθεται, οπότε μια καλή ανακίνηση πριν τη χρήση είναι απαραίτητη. Θα προτείναμε να μην πίνετε γάλα σόγιας όλη μέρα, κάθε μέρα μιας και οι πρωτείνες που βρίσκονται σε αυτό είναι πιο συμπυκνωμένες από αυτές που βρίσκονται στα τρόφιμα. Το γάλα της σόγιας ενδείκνυται για περιπτώσεις στις οποίες θέλετε να αυξήσετε την μυική σας μάζα. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε στις συνταγές που περιέχουν γαλακτοκομικά προιόντα, μιας και έχει παρόμοια υφή με αυτή του αγελαδινού γάλακτος. Το γάλα σόγιας είναι ότι πρέπει για τον καφέ και ανάλογα με την μάρκα, μπορεί να δώσει μια γεύση.

Το γάλα αμυγδάλου είναι ελαφρώς γλυκό και περιέχει βιταμίνες Β και Ε, μαγνήσιο, φώσφορο, σίδηρο. Ας τονίσουμε πως δεν περιέχει τόσα θρεπτικά συστατικά όσο τα αμύγδαλα μιας και για να παρασκευαστεί, ο καρπός του αμυγδάλου τρίβεται και ανακατεύεται με νερό. Ταιριάζει τέλεια σε smoothies, ζεστό κακάο και σε χυλό βρώμης για πρωινό. Ταιριάζει τέλεια στον καφέ, αν το ανακατέψετε με λίγο γάλα καρύδας! Το γάλα αμυγδάλου τείνει να σκορπίζει όταν ζεσταίνεται, οπότε η καλύτερη πρακτική είναι να το προσθέσετε σε ζεστά ροφήματα ενώ αυτό είναι σε θερμοκρασία δωματίου.

Το γάλα καρύδας είναι πλούσιο και κρεμώδες, με ελαφριά γεύση καρύδας. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε υγιή κορεσμένα λίπη, που είναι ένα είδος λίπους που απορροφάται και χρησιμοποιείται ως ενέργεια, παρόμοιο με αυτό του υδατάνθρακα. Είναι πολύ νόστιμο όταν χρησιμοποιείται σε ζεστά αλμυρά πιάτα, όπως οι σούπες και ο χυλός, μιας και τα κάνει να έχουν πιο παχύρρευστη υφή. Κατά τη γνώμη μας είναι το ιδανικοτερο για τον καφέ, μιας και αρκεί λίγο για να δώσει την αίσθηση της κρέμας γάλακτος.

McKel Hill, MS, RD, LDN Διατροφολόγος

About the author

Related

Κέρασέ μας ένα σχόλιο

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.