Κάνοντας το χόμπι επάγγελμα

Η εποχή της κρίσης έφερε και ευκαιρίες. Βάλαμε όλοι το μυαλό μας κάτω για να βρούμε τρόπους πώς να βγάλουμε περισσότερα χρήματα, μιας και τα χρήματα από την κανονική μας δουλειά άρχισαν να μειώνονται δραματικά. Πάρα πολύς κόσμος άρχισε να κάνει το χόμπι του επάγγελμα. Πολλοί από αυτούς δε, τα έχουν καταφέρει μια χαρά.

Γιατί όχι και εσείς θα αναρωτιέστε. Είναι τελικά τόσο δύσκολο να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση, να κάνεις το κέφι σου και να βγάζεις και προς το ζην.

Η απάντηση είναι όχι αρκεί να υπάρχει σχέδιο.

Επιχειρησιακός Σχεδιασμός
Δεν χρειάζεται ένα σχέδιο πέντε ή δέκα χρόνων, αλλά ένα βασικό επιχειρηματικό σχέδιο που να περιγράφει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, την έρευνα αγοράς, τις οικονομικές απαιτήσεις, νομικές πληροφορίες και ένα σχέδιο μάρκετινγκ. Αν σχεδιάσετε τα παραπάνω τότε το χόμπι εύκολα μπορεί να μετατραπεί σε επάγγελμα. Το επιχειρηματικό σχέδιο σας και οι στόχοι πρέπει να είναι ρεαλιστικοί, επιτεύξιμοι, ευέλικτοι και επεκτάσιμοι.

Δοκιμές προϊόντων
Πριν αρχίσετε να αγοράζετε τις πρώτες ύλες, ελέγξτε την αγορά. Δημιουργήστε ένα μικρό σετ προϊόντων για να δείτε αν οι άνθρωποι ενδιαφέρονται. Επενδύστε λίγα χρήματα σε προμήθειες, δημιουργήστε ένα μικρό αριθμό προϊόντων, και να δείτε αν θα πουλήσουν. Αν όντως πουλήσετε, την επόμενη φορά επενδύστε λίγο περισσότερο και επεκτείνετε τα προϊόντα σας . Εάν ένα προϊόν δεν πουλήσει, προσπαθήστε ξανά, ενδεχομένως και με άλλες πρώτες ύλες ή σταματήστε την παραγωγή του.

Βρείτε τους ιδανικούς πελάτες
Καλλιεργήστε την ιδανική βάση πελατών σας δημιουργώντας το ιδανικό προφίλ των πελατών σας. Θα πρέπει να γνωρίζετε ακριβώς ποιοι αγοράζουν, τι αρέσει και τι όχι, τι άλλες απαιτήσεις έχουν.

Ανταγωνιστές και αντίπαλοι
Μάθετε όσα μπορείτε περισσότερα για τους ανταγωνιστές σας, τι υπηρεσίες προσφέρουν, τι κάνουν καλύτερα από εσάς, ενδεχόμενος και ποιες είναι οι πωλήσεις τους. Μέσα από τους ανταγωνιστές θα γνωρίσετε καλύτερα τα προϊόντα που θέλετε να πουλήσετε.

Τιμολόγηση για το κέρδος
Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τη μετατροπή ενός χόμπι σε μια επιχείρηση. Πόσο τιμολογείτε το προϊόν σας, πιο είναι το κόστος παρασκευής, πόσο κέρδος θέλετε να έχετε. Αυτή η διαδικασία μπορεί να επισημάνει τις αδυναμίες στην παραγωγή σας και να σας αναγκάσει να επανεξετάσουμε ολόκληρη την επιχειρηματική στρατηγική σας.

Στην ουσία είναι μια απλή μαθηματική πράξη τα υλικά + εργασία + κέρδος = χονδρική x 2 = λιανική.

Τέλος, μερικές ερωτήσεις για να ρωτήσετε τον εαυτό σας πριν από να μετατρέψετε το χόμπι σας σε επιχείρηση:χόμπι

  • Είναι το χόμπι μου δημιουργική διέξοδος για χαλάρωση;
  • Θα εξακολουθεί να μου αρέσει όταν θα φανούν οι πρώτες οικονομικές επιπτώσεις;
  • Είμαι οργανωμένη;
  • Έχω διάθεση για να δουλέψω σκληρά;
  • Είμαι πρόθυμη να θυσιάσω όλο τον ελεύθερο χρόνο μου;
  • Ποιες είναι οι αδυναμίες μου;
  • Είμαι καλή στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις;

 

About the author

Μερικά πράγματα είναι τόσο απλά που αγγίζουν το τέλειο.

Related

Κέρασέ μας ένα σχόλιο