Πόσο σημαντικό είναι το ταχίνι στη διατροφή μας

Ψάχνετε για ένα συστατικό που έχει ωραία γεύση και είναι υγιές ταυτόχρονα; Το ταχίνι ανήκει σε αυτή τη κατηγορία. Έχει τόσα πολλά οφέλη που σίγουρα όταν τα διαβάσετε θα το αγαπήσετε ακόμα περισσότερο.

Το ταχίνι προέρχεται από το σουσάμι και μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε τόσο σε γλυκά όσο και σε αλμυρά πιάτα. Το ταχίνι είναι ένα φανταστικό φαγητό που σας παρέχει πάρα πολλά οφέλη για την υγεία σας. Είναι γεμάτο από θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην καλή λειτουργία του σώματος μας. Επίσης βοηθά στην απώλεια βάρους, δεδομένου ότι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αλκαλικά μέταλλα που κάνουν το φαγητό πιο εύκολο να χωνευτεί.

Αναλυτικά:

Έχει εξαιρετική διατροφική αξία

Είναι πλούσιο σε ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα. Αν και η περιεκτικότητα του σησαμιού λίπους είναι υψηλή, το 90 τοις εκατό είναι καλό λίπος. Μια κουταλιά της σούπας ταχίνι περιέχει 85 θερμίδες, και 65 από αυτές τις θερμίδες είναι απαραίτητα λίπη. Είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη Β1, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο και μαγγάνιο. Μπορείτε να πάρετε ένα γραμμάριο φυτικές ίνες και 3 γραμμάρια πρωτεΐνης με μια κουταλιά της σούπας ταχίνι. Με την πλουσιότητα του σε βασικές βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά, το ταχίνι είναι σίγουρα ένα τρόφιμο που σας προσφέρει μεγάλα οφέλη για την υγεία.

Θωρακίζει τον εγκέφαλο

Όπως είπαμε, το ταχίνι είναι πλούσιο με υγιή ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα. Αυτά τα λιπαρά οξέα δίνουν ώθηση στην ανάπτυξη των νευρικών ιστών του σώματος, το οποίο με τη σειρά του βοηθά στη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην επιβράδυνση της ανάπτυξης της νόσου του Alzheimer. Η σκέψη και η μνήμη ενισχύονται όταν καταναλώνουμε ωμέγα-3.

Ενισχύει την υγεία της καρδιάς

Σύμφωνα με έρευνες, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα δεν μειώνουν απλώς τα επίπεδα της χοληστερόλης στο σώμα, αλλά επίσης να βοηθούν στη θεραπεία καρδιαγγειακής ασθένειας που προκαλείται από φλεγμονή. Αν και 8 γραμμάρια λίπους είναι διαθέσιμα σε κάθε κουταλάκι του γλυκού ταχίνι, το 80 τοις εκατό είναι ακόρεστα που και δεν έχουν καμία δυσμενή επίδραση στην υγεία της καρδιάς.

Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά

Ένα από τα πολλά σημαντικά μέταλλα που διαθέτει είναι ο χαλκός. Ο χαλκός είναι γνωστός για την ικανότητά του να ανακουφίσει τον πόνο και να μειώσει τη διόγκωση. Έχει αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες που είναι αποτελεσματικές στη θεραπεία των συμπτωμάτων της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Επίσης βοηθά στη διεύρυνση των αεραγωγών, σε ασθενείς με άσθμα. Τα ένζυμα στο ανοσοποιητικό σύστημα λαμβάνουν επίσης τη βοήθεια του χαλκού για να κάνουν χρήση των αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων τους. Το ταχίνι έχει επίσης φυτοθρεπτικά συστατικά που εμποδίζουν την καταστροφή του ήπατος που προκαλούνται από την οξείδωση. Οι ασθενείς με άσθμα μπορούν επίσης να επωφεληθούν από ταχίνι, καθώς περιέχει μαγνήσιο, το οποίο βοηθά στην ανακούφιση των συμπτωμάτων τους.

Θωρακίζει το ανοσοποιητικό σύστημα:

Το ταχίνι έχει τέσσερα σημαντικά θρεπτικά συστατικά – σίδηρο, σελήνιο, ψευδάργυρο και χαλκό. Αυτά παρέχουν την αναγκαία υποστήριξη για το ανοσοποιητικό σύστημα. Το σιδήρο και ο χαλκος περιλαμβάνονται στα ένζυμα που παρέχουν υποστήριξη για το ανοσοποιητικό σύστημα και επίσης βοηθούν στην παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων. Ο ψευδάργυρος καταστρέφει μικρόβια. Το σελήνιο βοηθά στην αντισωμάτων. Με 1 κουταλιά της σούπας ταχίνι, μπορείτε να πάρετε 9-12 τοις εκατό της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σιδήρου, σεληνίου και ψευδαργύρου.

Τρόπους για να συμπεριλάβετε το ταχίνι στην καθημερινή διατροφή σας:

Γενικά είναι ένα φοβερά ευπροσάρμοστο τρόφιμο και πηγαίνει με και μπορεί να συμπεριληφθεί σε διάφορες συνταγές. Αν σκοπεύετε να το ενσωματώσετε στην καθημερινή διατροφή σας, μπορείτε να το κάνετε με τους εξής τρόπους:

    • Για πρωινό, τι καλύτερο από ψωμί, ταχίνι και μέλι.
    • Για τη σαλάτα, προσθέστε ταχίνι ως μια δροσιστική, νόστιμη και υγιεινή σάλτσα.
    • Φτιάξτε χούμος με ταχίνι, ρεβίθια και σκόρδο
    • Χρησιμοποιήστε το ως καρύκευμα στον κιμά που θα φτιάξετε μπιφτέκια.
    • Προσθέστε μερικές κουταλιές στα γλυκά σας

Τέλος  δεν πρέπει να το θεωρούμε ως ένα εξωτικό φαγητό της ασιατικής κουζίνας αλλά να το κάνουμε μέρος της καθημερινής μας διατροφής για να επωφεληθούμε όσα μας προσφέρει.

About the author

Related

Κέρασέ μας ένα σχόλιο

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.