Τι να μην τρως το βράδυ

Από μεταβολική άποψη, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην φάμε φαγητό το βράδυ. Μια θερμίδα είναι μια θερμίδα ανεξάρτητα από το πότε καταναλώνεται. Μια πρωινή θερμίδα μεταβολίζεται ουσιαστικά με τον ίδιο τρόπο όπως μια βραδινή θερμίδα. Ωστόσο, το φαγητό το βράδυ είναι ένα πρόβλημα για πολλούς, όχι μόνο του τρόπου με τον οποίο μεταβολίζονται τα τρόφιμα, αλλά λόγω της ποσότητας φαγητού που καταναλώνεται συχνά.

Για τους περισσότερους ανθρώπους, το βράδυ είναι μια ώρα χαλάρωσης στον καναπέ μπροστά στην τηλεόραση. Η κατανάλωση όμως μεγάλης ποσότητας φαγητού πριν από τον ύπνο μπορεί επίσης να οδηγήσει σε δυσπεψία και προβλήματα ύπνου και που μπορεί τελικά να οδηγήσει στο να τρώμε περισσότερο κατά τη διάρκεια των επόμενων ημερών.

Δεν υπάρχει λόγος να αρνηθούμε ένα σνακ αργά τη νύχτα εάν αισθανόμαστε πεινασμένοι, αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε έξυπνα όταν πρόκειται να φάμε αργά. Τρώγοντας λάθος τρόφιμα θα διαταράξουμε τον ύπνο μας, ενώ προσθέτουμε πολλές περιττές θερμίδες στην ημέρα μας.  Αντί λοιπόν να κάνουμε μια επιδρομή στο πιο νόστιμο φαγητό του στο ψυγείου μας, εδώ είναι μερικά είδη τροφίμων που καλό είναι να τα αποφεύγουμε

Τι να αποφεύγουμε

Λιπαρά τρόφιμα:

Τα λιπαρά, βαριά, τρόφιμα όχι μόνο μας κάνουν να αισθανόμαστε υποτονικά το επόμενο πρωί, αλλά επιβαρύνουν το στομάχι μας με υπερβολική δουλειά για να χωνέψει όλα αυτά τα τρόφιμα. Μένουμε μακριά από πράγματα όπως το γρήγορο φαγητό, τα καρύδια, το παγωτό ή τυροκομικά τρόφιμα. Μια φέτα από πίτσα τι να μην τρώμε το βράδυ μπορεί να ικανοποιήσει τους πόθους μας αργά το βράδυ, αλλά ο συνδυασμός λίπους στο τυρί και το οξύ στη σάλτσα ντομάτας μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ποιότητα του ύπνου μας.

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες ή ζάχαρη:

Λίγο γλυκό πριν το κρεβάτι μπορεί να είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να κοιμηθούμε ευτυχισμένοι, αλλά αυτό το γλυκό ανεβάζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και μπορεί να μας γεμίσει με υψηλά επίπεδα ενέργειας, άντε να κοιμηθείς μετά. Αποφεύγουμε το κέικ, τα μπισκότα ή άλλα επιδόρπια.

Κόκκινο κρέας και άλλες πρωτεΐνες:

Όπως τα λιπαρά τρόφιμα, το να τρώμε κόκκινα κρέατα καθυστερημένα τη νύχτα κάθονται στο στομάχι μας και μας δυσκολεύουν να κοιμηθούμε. Δεν χρειάζεται να αποφύγουμε εντελώς την πρωτεΐνη, απλά φροντίζουμε να τρώμε άπαχες και μικρές μερίδες, όπως γαλοπούλα ή ένα γιαούρτι.

Πικάντικα τρόφιμα: τι να μην τρώμε το βράδυ

Πικάντικα, πιπεράτα τρόφιμα αναστατώνουν το στομάχι μας και οι χημικές ουσίες τους μπορεί να διεγείρουν τις αισθήσεις μας, καθιστώντας δύσκολο να κοιμηθούμε.

Καφεΐνη:

Η καφεΐνη μπορεί να διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα αρκετές ώρες μετά την κατανάλωσή της. Τα ερεθιστικά αποτελέσματα της καφεΐνη μπορούν να διαρκέσουν από 8 έως 14 ώρες.

Όπως ο καφές, η μαύρη σοκολάτα περιέχει επίσης καφεΐνη, η οποία μπορεί να αυξήσει τη διέγερση, να αποτρέψει το σώμα μας να χαλαρώσει και να μειώσει την ικανότητά μας να φτάσουμε στα βαθύτερα στάδια ύπνου.

Είμαστε τεράστιοι οπαδοί του πράσινου τσαγιού αλλά αποφεύγουμε να το πιούμε αρκετές ώρες πριν κοιμηθούμε Στην κορυφή της καφεΐνης, το πράσινο τσάι περιέχει δύο άλλα διεγερτικά, που ονομάζονται θεοβρωμίνη και θεοφυλλίνη, τα οποία προκαλούν αυξημένο καρδιακό ρυθμό, αισθήματα νευρικότητας και γενικό άγχος.

τι να μην τρώμε το βράδυΑλκοόλ:

Ενώ ένα ποτήρι κρασί αργά το βράδυ μπορεί να μας βοηθήσει να χαλαρώσουμε και να μας βοηθήσει να κοιμηθούμε γρηγορότερα, εμποδίζει όμως το σώμα μας να απολαύσει πλήρως τον κύκλο REM (ο οποίος είναι εκεί που συμβαίνει ο αληθινός ύπνος και τα όνειρα).

Αποξηραμένα φρούτα

Καταναλώνοντας πάρα πολλά τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες όπως τα αποξηραμένα φρούτα μπορεί να μας ενοχλήσει το στομάχι και να μας προκαλέσει αέρια και κράμπες κατά τη διάρκεια της νύχτας

Μεγάλες μερίδες:

Το βραδινό σνακ δεν πρέπει να μετατραπεί σε γεύμα. Καλό είναι το συνολικό ποσό των θερμίδων του σνακ να είναι κάτω από 200, έτσι ώστε να μην έχουμε προβλήματα και να κοιμηθούμε άνετα.

Έτσι δεν αισθανόμαστε ενοχές ότι χαλάσαμε την δίαιτα μας και αναιρέσαμε όλες τις προσπάθειες για υγιεινή διατροφή της υπόλοιπης ημέρας.

Καλό είναι να αποφεύγουμε να τρώμε οτιδήποτε τρεις ώρες πριν τον βραδινό ύπνο και αυτό γιατί το στομάχι μας χρειάζεται περίπου 3 ώρες να διασπάσει τα τρόφιμα. Αν κοιμηθούμε με γεμάτο στομάχι τότε η διαδικασία θα διακοπεί και ίσως αρχίζουμε να αντιμετωπίζουμε άλλα προβλήματα.

Μπορεί να μην το γνωρίζεις. Αλλά επειδή το πεπτικό μας σύστημα εξακολουθεί να λειτουργεί με αυτό που έχουμε φάει, ο ύπνος μπορεί να διαταραχθεί – ακόμα κι αν δεν ξυπνήσουμε.

Ίσως την επόμενη ημέρα να αισθανόμαστε κάπως και να μην ξέρουμε το γιατί.

About the author

Μερικά πράγματα είναι τόσο απλά που αγγίζουν το τέλειο.

Related

Κέρασέ μας ένα σχόλιο

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.